Work is currently underway on our website, and you may experience that some functions are not working. We apologize for any inconvenience this may cause.

Betaler du for strøm fra utlandet? Dette må du vite.

1️⃣ Hvor finner jeg Viddakraft sin IBAN og BIC (SWIFT)?

Du finner vår IBAN, BIC (SWIFT) nederst på hver side av vår faktura.

2️⃣ Norske banker kutter 100 NOK hos mottaker for hver mottatt betaling fra utlandet. Dette gjelder også betalinger gjort gjennom tjenester som Revolut.

Husk å overføre 100 kr mer enn fakturabeløpet, slik at vi mottar det beløpet vi fakturerte deg for. Betaler du 500 NOK, vi mottar 400 NOK.

3️⃣ Vi må bokføre din faktura manuelt

Alle betalinger som vi mottar fra utlandet må bokføres som betalt manuelt. Derfor kan det ta litt lengere tid før du ser i Viddakraft-appen at din faktura har blitt betalt. Vi bokfører alle innbetalinger normalt innen den 30. hver måned.

4️⃣ Hva skal jeg skrive som beskjed når jeg overfører pengene?

Siden vi må bokføre din betaling manuelt, er det enklest at du skriver ditt kundenummer, fakturanummer eller ditt navn i meldingsboksen når du betaler fakturaen. Vennligst ikke skriv KID når du betaler fra utlandet.


Er det noe mer du lurer på? Kanskje du finner svarene her.

Du kan alltid sende oss en melding på nettsiden vår (ukedager), eller sende oss en e-post på hei@viddakraft.no