Work is currently underway on our website, and you may experience that some functions are not working. We apologize for any inconvenience this may cause.

Ny kunde? Dette er oftest stilte spørsmål

1️⃣ Jeg har registrert meg hos dere nå. Må jeg si opp min gamle strømleverandør?

Det trenger du ikke. Vi fikser det for deg. Om du har bindingstid på avtalen (dette får vi dessverre ikke sjekket for deg), gi beskjed til oss slik at vi får startet vår leveranse fra riktig dato.

2️⃣ Når aktiveres min strømavtale hos dere?

Viddakraft starter normalt sett etter 14 dager med mindre du ønsker at vi starter tidligere. Du kan velge tidlig oppstart i bestillingsskjema ved å velge «Jeg ønsker at Viddakraft starter strømleveranse før utløpet av angrefristen, tidligst om 2 dager.» eller ved å sende oss e-post i etterkant av bestillingen.

Vi sender deg en e-post når alt er klart.

3️⃣ Når aktiveres min strømavtale når jeg flytter inn i en ny bolig?

Ved «innflytt» kan vi registrere strømmåler på ditt navn max 30 dager tilbake i tid eller fram i tid, når du måtte ønske deg. De fleste strømmålere er automatiske, så vi vil få alle forbruksdata fra din lokale netteier.

4️⃣ Vil Viddakraft fakturere både for strøm og nettleie?

Faktura for strøm vil komme fra Viddakraft, men faktura for nettleie vil komme separat fra nettselskapet ditt.

5️⃣ Hvordan setter jeg opp avtalegiro eller eFaktura?

Du kan opprette avtalegiro og eFaktura med en gang du har blitt kunde hos oss. eFaktura og avtalegiro oppretter du ved å gå inn i nettbanken din.

6️⃣ Kan flere i min husstand bruke Viddakraft-appen?

Om du ønsker å gi tilgang til andre i familien til din konto, kan de laste ned appen og du kan logge inn for de med din bruker.


Er det noe mer du lurer på? Kanskje du finner svarene her.

Du kan alltid sende oss en melding på nettsiden vår (ukedager), eller sende oss en e-post på hei@viddakraft.no.